torsdag 14 augusti 2008

Lera & öl, jag tror jag ramla i en pöl

Jag kom igår kväll hem från Göteborg, efter att ha spenderat 3 dagar på festivalen Way out West, 4 dagar i göteborg & 4 dagar ute på Marstrand.

Jag bodde hos en av mina Parisvänner som kommer från göteborg och kom i sällskap av en vän från stockholm och vi ackompagnerades av en vän från Ohio.

Way out West var min första festival, definitivt inte min sista. Vi som deltog på denna hejdundrans vecka har faktist redan plaanerat in nästa års grisfest, lolloapalooza festivalen i Chicago. I'm very excited!
Hela konceptet är appealing, man har öl, bra band, cigg, snygga människor och slappa snygga kläder.

Jag fick i år nöjet att se Kleerup, Iron & Wine, Håkan Hellsatröm, José González, Sigur Rós, N.E.R.D, Lykke Li, Looptroop Rockers, Kelis, Lightspeed Champion, The Flaming Lips, Fanfarlo, Adam Tensta, A Human och sist men inte minst Joan As Police Woman (ett band från Brooklyn NYU, som jag upptäckte på festivalen och kom att tycka mycket om)

Ja, nu är jag i alla fall hemma och ser fram emot att träffa alla som jag saknat under denna resa, sen måste jag se till att intensiv umgås med ett par då jag kommer att försvinna ner till Sveriges södra delar och de till andra platser runt om i världen.

Nu hänger jag med min syster.

Inga kommentarer: