tisdag 3 mars 2009

Finbesök

Min bästa kompis kom ner förra veckan. Det var underbart trevligt!

Tyvärr kan jag inte berätta så mycket om vad vi hittade på för då kommer ni att avslöja min identitet direkt.

Vi hängde med band och modefolk, drack öl och åt luncher, allt som vanligt alltså.

Jag saknar min Joan, men jag åker ju faktiskt och hälsar på i Stockholm om inte alltför länge, hoppas hon är där då!

I veckan börjar modeveckan, och det är ju jätteroligt. Vanligtvis brukar det innebära både jobb och fester.

Men den här gången har skolans administration fått hjärnsläpp och lagt våra midterm exams den veckan. Jag är så jävla förbannad att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Massa bra networking och jobb går till spillo för att inte en efterbliven schemaläggare kunde gå in på Federation francaise de la couture's hemsida och dubbelchecka. Det lyckas ju till och med de mest blåsta modebloggerskor med. Så skolan, som ska värna mitt bästa karriärmässigt har laggt ett finfint krokben på mig. Tack så mycket!

Är till råga på allt inbjuden till två visningar jag alltså måste säga nej till. Kul!

Dessutom är jag TOTALT utfattig eftersom euron har våldtagit min hyra och skolavgift. Jag förlorar 1500 kronor mer i månaden för hyran, och 300 kronor mer för elen, och skolavgiften har gått upp så mycket att jag inte ens orkar skriva det.
Köpkraften har gått ner och ökar mina matkostnader brutalt, vilket liksom inte går att ändra på.

Jag vet ärligt talat inte vad jag ska ta mig till längre.

Inga kommentarer: