torsdag 10 juli 2008

Be Kind Rewind

Eftersom jag varit lite slö den senaste tiden och inte skrivit, så ska jag nu försöka summera mina senaste äventyr.

Lördag: Strax efter mitt hastigt skrivna inlägg vände vi tillbaka till Djursholm och sedan ner till Stocksund för att skeppa ut.
Väl ute till havs börjar herren i sällskapet må riktigt illa, han skyllde på päronlikören.
Inte långt efter det hängde han kräkandes överbord, tur att han kunde skylla på sjösjuka.
Efter den insidenten var det bara att styra hemåt för att snabbt ta sig in till stan, in i duschen, ut ur hemmet och bort till Enskede, där min väninnas 20års kalas skulle hållas.

Tok lost fann jag till slut denna idylliska lilla villa fylld med släkt, vänner, mat & dryck. Jag kände mig till en början lite obekväm; jag var ju trots allt relativt bakis dessutom kände jag inte så många där och ärligt talat ville jag inte det heller. Jag sprang mot vinet.

Tre, fyra glas senare var allt så himla mycket roligare. Släkten hade flytt sin kos och konversationerna började kännas mindre spända, plus att mer vänner till mig började trilla in, sega as.
Klimax nåddes när två av mina nära killkompisar kom med en enorm vattenmelon fylld med piña colada, bästa grejen på länge.
Dunder berusad tvånglade jag en toppen söt kille och blev själv tvånglad av en annan.

Sen stukade/bröt (ingen vet) en vän till mig foten och vi tvingades lämna festen för att ta oss till Söderakuten. Väl framme började jag och mina två kumpaner (männen med vattenmelonen) leka doktor och patient på ett lite halvt vrickat sexistiskt sätt. Jag kan avslöja att det var plasthandskar, lackade förkläden, blodtrycksmätare, spypåsar och konstiga pinnar med i leken. Samt tokreijsande med rullstolar!

Söndag: Efter fem dagars fylla mådde jag som jag förtjänade, sjukt dåligt.
Jag tog mig runt fyra tiden ut på stan för att avnjuta en kopp kaffe på zinkgrill med en nära vän. Vi promenerade sedan runt lite längsmed skeppsbron. När jag lämnat honom började min eviga rastlöshet igen. Jag ringde Julian för att kolla vad han gjorde.
Jag ville gå och ta en kopp te på Strandbryggan men när jag tagit mig upp till honom kontrade han med det bättre förslaget att gå ut och äta middag på Thai Boat.

Vi inviterade vår väninna med fransos till pojkvän och hade en urtrevlig kväll.
Jag och Julian tog oss efter det tillbaka hem till honom för att kolla "2 days in Paris". Jag sov över.

Måndag: Tråkig dag.

Tisdag: Jag flyttade över till Karlaplan för att renovering av vår lägenhet skulle påbörjas. Gick på kvällen över till en vän i City för att dricka lite Baileys.

Inga kommentarer: