torsdag 24 juli 2008

Boomerang Barrunda

Kvällen började med presenter och öl hemma hos en vän som har varit borta i USA i några veckor. Det var Joan, jag och ett flertal andra. Vi tog oss till F12 där vi drack enligt devisen "A couple of drinks a day keeps the shrink away". Stockholms snyggaste och trevligaste kvinnliga bartender var bakom baren till allas glädje.

Efter ett par rundor upp och ner för den berömda trappan tog vi oss hem till värdinnan vi var hos i början av kvällen, till hennes vackra, trevliga och rymliga lägenhet. Jag och Joan delade rum medan de andra hittade egna.

När vi alla vaknade dagen efter var värdinnans och min bakfylla ett faktum, och ett helvete. Jag och värdinnan, som är min bästa vän, tog oss senare ut på stan och åt lunch med en kär vän från förr som nu är tillbaka hos oss till allas glädje.

Efter lunchen när vår vän gick tillbaka till jobbet drog vi oss till Grodan för ett par drinkar, en annan god vän råkade trilla förbi och plötsligt hade jag promenadsällskap hem.

Inga kommentarer: