söndag 20 juli 2008

En mors dag

Igår fick jag nöjet att tillbringa en heldag med mig mor. För att vara ärlig så hade jag glömt bort hur mysig en sådan kan vara.

Det hela började med att hon väckte mig klockan tio, med att servera en underbar lördagsfrukost som bestod av mozzarella, jordgubbssmtoohie, nybakt bröd, ananas, kaffe m.m.

Fulla av energi susade vi iväg för att övningsköra, jag fick köra hela vägen ifrån Sickla till Tyresö, det kanske inte säger så mycket men det är en bra bit med relativt mycket trafik.
Vi låtsades att vi hade lite ärenden att göra i Tyresö Centrum (jävla håla) strosade runt lite, åt en mjukglass och sedan bar vi oss av tillbaka in till Stan igen.

Vi sprang in på en Ica på Östermalm, handlade lite lax och grönsaker. Lagade middagen tillsammans, tog sedan det lilla varvet runt Djurgården, stannade på Djurgårdsbron, drack ett glas rose och avnjöt solnedgången. Väl hemma igen varvade vi ner till filmen Capote.

Det hela slutade med att jag, en lördagskväll, gick och la mig kl tolv, spiknykter.
Visste inte att man kunde må så här bra en söndagsmorgon.

Inga kommentarer: