söndag 22 juni 2008

En söndagsmorgon

Jag har egentligen rätt bråttom.
Jag ska inom de närmsta minuterna plocka ut en "sommarfin" outfit, det vill säga kavaj med separata byxor, och någon sommarcharmig skjorta. Sen ska jag ta mig till en båt som i sin tur ska ta mig till en oerhört seriös sommarlunch relativt långt ut i Skärgården.

Jag har aldrig varit gladare över att inte vara bakfull, det kändes som en sjukt bra investering i mitt kharma-konto att vakna och veta vad jag heter just precis idag.

Min kära partner in crime Joan flyttade dessutom ut ur lägenheten igår. Det är inte konstigt. Hon bor egentligen inte här, hon har bara gjort det de senaste dagarna. Hon och några andra.

Insåg just hur olika hon och jag är varandra när vi skriver, jag menar språk, rytm och stavning. Hon är med största sannolikhet roligare att läsa också.

Inga kommentarer: