måndag 30 juni 2008

Försenad tillvaro

Väckarklockan ringer, jag studsar upp i panik, klockan är 07.00 och det är min första dag på nya jobbet.

Jag ska vara där vid nio. Jag kastar i mig tre olika meds (fyra om vi räknar Alvedon), en Berocca och en fyrdubbel espresso med lite minimjölk till. Varje morgon ger jag mig själv en halvtimmas frukost, inte för att jag äter något, som ni kanske förstått, men jag läser SvD med bilagor och DI, något som mina föräldrar fått mig att göra hela mitt liv och som jag tror är en sund vana.

Hursomhelst fick jag ett sms från min blivande chef där hon bad mig komma in imorgon istället.

Idag börjar modevisningarna. Tyvärr är jag inte lika snygg, charmig eller cool som Joan, i alla fall inte i Stockholm, så det blir nog hon som får rapportera om dom.

Men den svåra frågan är: Vad fan ska jag ägna dagen åt nu? Funderar på att köpa lite kläder.

Inga kommentarer: