söndag 22 juni 2008

I dimman är allt oklart

Jag tror att det först slog mig när jag satt på en bänk i Mörby Centrum i väntan på en buss. Med ett fruktansvärt nära avstånd en grupp unga bratz, som jag insåg hur jag, Julien och vår andra hårt alkholiserade vän absolut inte smälter in i en villaförorts "idylliska" värld.


På den fantastist underhållande och plågsamma bussresan ut till världens ände fattades bara musik på mobilhögtalaren för att göra mardrömmarnas mardröm komplett.

Väl framme så inser jag att det knappast kan bli värre, inte nog med att vi var nyktra, så var vi även tvugna att tacklas med laroyprinsessor.


Ok, jag ska inte klaga allt för mycket, det var överkomligt. Iallafall när alkoholen kom till ens räddning och man inte längre kunde se skillnad på alldeles för mycket brunkräm och ingen.

Vi var visserligen tvugna att vara delaktiga i midsommarsånger men eftersom shots ingick, så var det inga större problem.
Ett tag in på kvällen, då alla enligt min bedömmning var dyngraka, kom undsättning i form av flera goda vänner med mera öl och cigg.

Jag vet inte riktigt hur kvällen slutade men jag minns följande: pool, badkar, utslängning, sumpades värdesaker, TAXITORKA!

//Joan



Inga kommentarer: