måndag 22 september 2008

Livrädd

Häromdagen flydde min bästa vän i Paris landet för sin egen säkerhets skull.

Anledningen till hennes flykt är att hon gick till polisen angående sin expojkväns psykiska och fysiska misshandel av henne som pågick under ungefär ett år, och som senast resutlerade en lägenhets ockupation med tillhörande hot, fysiskt våld och olaga frihetsberövande.
Tyvärr kan jag pga. pågående utredning inte lämna närmare detaljer.

Jag fick bevittna hemska delar av det här för två veckor sedan och kallades därför för att vittna i förundersökningen på Paris-polisens Domestic Crime avdelning. Jag valde att gå med på att göra detta för att skydda och hjälpa min vän. Dessutom är det olagligt att vägra vittna.

Men det finns en baksida. Hennes ex är en oerhört rik, inflytelserik och galen man.

Idag kanske han släpps ur häktet, och jag är den enda som kan ha bevittnat det hela, så om de sagt att de har ett vittne så vet han med största sannolikhet att det är jag.

Solglasögon och hoodtröja på, jag är livrädd, men mitt kharma är i alla fall bra.

Inga kommentarer: