lördag 6 september 2008

Tillbaka till ljusets stad

Så jag är tillbaka i Paris där jag vanligen bor.
För tillfället är jag hemlös men får tak över huvudet av ett berömt svenskt mode-varumärke som snällt har lånat mig en lägenhet.

Igår så gick jag ut och träffade massa gamla vänner, gick till Paris Paris, gick iväg eftersom medelåldern var på tok för låg och de flesta var på tok för pretentiösa, verkar som halva Paris missat att nu-raven dog för ett tag sedan.

Vi gick hem till några och satt och drinkade istället tills det att jag somnade i en soffa.

Idag vaknade jag på soffan efter en kavalkad av bisarra drömmar och tog mig tillbaka till lägenheten i Marais, som roligt nog är i samma byggnad som Joan's förra lägenhet i Paris var.

Han inte till Colette idag heller men istället han jag en snabbis förbi Odeon-kvarteren där jag tog en drink med två vänner som jag troligen äter middag med också.

På väg hem för att ladda batterierna köpte jag ett gäng macarrons från Ladurée, fick till och med några på köpet, tror nog att kassakvinnan tyckte jag såg lite mager ut.

Inga kommentarer: