lördag 27 september 2008

Platsbrist?

En av mina närmsta vänner är nere i Paris för att umgås med sin utländska älskarinna under modeveckan.

Tanken var att han skulle möta upp henne första kvällen men datumen hade blandats ihop och hennes flight från Spanien kom in idag istället.

Så jag erbjöd min vän att bo hos mig trots uppenbar möbelbrist. Det löste vi istället med att bli så ohyggligt fulla igår att vi däckade på plats på mina vänners fest. Smidig lösning på problemet tycker jag.

Jag vaknade alltså idag vid lunchtid sovandes direkt på ett golv. Snacka om klassiskt. Halvpava vin och lätt en tredjedels till en halv Jack Daniels, lite andra saker och ohyggligt dåligt blandade groggar sätter sina spår i själen hos en.

Idag var det öl och bloody marys på Breakfast In America med det vanliga gänget vid tresnåret, och de hade ny personal som inte visste att vi var regulars, blev roligt, det servitrisen inte vet är att min vän som inte fick som han ville kommer tala med hennes chef.

Inga kommentarer: