söndag 1 februari 2009

En Båtlåt.

Min fredagskväll var en för historieböckerna, helt klart.
Det hela började med att jag och en gammal kompis som är nere och modellar gick på Kulte's fest, open bar och galet trevligt folk, mestadels branschfolk från tidningar, klädesagenturer och grafiska kontor.

Där träffade vi en kille som har licenserna för några av mina favorit street märken i Europa.

Sen gick vi vidare till Social Club, dit vi hade så kallade "asshole-passes", det vill säga en rem rund handleden som ger oss all makt i världen och lite till.

Sen tröttnade vi och jag och snubben åkte utan tjejerna till en underground hiphopklubb på en båt på Seine i Paris utkanter.

Där gled vi upp på scenen och backstage med Paris gamla graffiti-elit och DJ Scratch.
Det var helt klart inte mitt vanliga crowd, men man dör inte av att testa.

Däremot så var det rätt kul att hänga med legendariska 35-40 åriga graffiti-killar som banade vägen för alla som är aktiva i Paris nu.

By the way;
Idag hjälpte jag en vän att streetstyle-plåta för L.A. tidningen FOAM, rätt kul.

Inga kommentarer: