måndag 23 februari 2009

En helg

Hela helgen har jag försökt skapa vad jag annars alltid varit så duktig på; lite spontant spårat helvete.

Jag stannade hemma i fredags, vilket är nästintill olagligt.
I lördags bestämde jag mig för att se Yves Saint Laurent och Pierre Bergé's privata konstsamling, vilket gick åt helvete när Emma, så fort en av hennes kollegor och min vän dök upp, övertygade mig om att en salladslunch på Jour vid Avenue Montaigne var bättre än sex timmars kö för att jag skulle kunna se en Duchamp och en Mondrian jag inte tidigare sett.

Efter lunchen gick vi tre en längre vända på stan och det slutade på Café Ruc, där en av mina kompisar anslöt för två vin chauds per skalle.

Sen drog modellerna vidare till en middag, som jag inte var en del av. Istället drog jag vidare med min kompis till de andra som redan satt på pålitliga Stolly's.
Därifrån gick vi till illustratörskans hem för vin och ost.
Senare åkte vi till min väns kusins fest, från vilken jag slutligen, tack och lov, fick skjuts hem.

Idag (söndag) så började dagen med att jag mötte upp de två svenskorna och en annan svensk vän på besök från London i Marais kvarteren, drack ett par öl, sen skildes vi åt för att mötas upp senare för en städad middag med rödvin och entrecote i Saint Germain.

Sen bar det ytterligare en gång av till Stolly's...

Så otroligt oorginellt. Och imorgon börjar en helvetesvecka med en ljus punkt. På onsdag kommer min bästa kompis och hälsar på! Tråkigt för henne att jag har så otroligt mycket och göra, men en konsert och lite sprit ska vi väl kunna slänga in?!

Det värsta är att jag är nere i en svacka. Utan tvekan. Mina gamla recept på att skapa lite äventyr verkar inte funka, eller börjar jag bli van?

Så den här helgen var löjligt intetsägande, trevlig ändå, men intetsägande. Motivationen är på top för kommande vecka, men budgeten är ungefär lika värdelös som Zimbabwes nationalekonomi.

Inga kommentarer: