onsdag 11 februari 2009

Innan jag glömmer det!

FREDAG

I fredags arrangerade ett av mina klubbgäng en fest här i Paris, i en ny rätt häftig lokal. Det var öppen bar i början som jag och min professionellt snygga vän, vi kan kalla henne Emma, tog del av.

Vi var mestadels och drack gratissprit backstage men gick runt lokalen då och då för att hälsa folk välkommna.

Sen efter två timmar så ringde mina vänner som hade styrt upp V.I.P.-pass till det isländska bandet Steed Lords spelning mig, så jag sprang ut, hoppade in i deras taxi och åkte dit.

Spelningen var fantastisk, och bandmedlemmarna var väldigt trevliga. Social Club är alltid en bra lokal för små och röjjiga spelningar, går aldrig fel.

Sen när alla började fyllna till, och vi hade köpt CD'n och shottat lite med sångaren så bestämde vi oss för att det var dags för att dra oss...

... på efterfest, där jag självklart somnade vid åttasnåret på morgonen.

LÖRDAG

Här vaknade jag klockan 14.00 avklädd och i fula tjejpyjamasbyxor med flygplan på.
Vi tog ett par glas vin och lite kaffe till lunchkost och sprang ut på staden för att ta metron till mitt gängs favoritbakishäng B.I.A. där jag slängde i mig en burgare, en side-o-slaw två öl och en bloody mary.

Sen åkte jag direkt från restauranten med mina vänner hem till deras lägenhet där vi fortsatte drickandet och festandet.

SÖNDAG

Där vaknade jag vid lunchtid på söndagen och bestämde mig för att åka hem.

Gå ut på en Fredag, kom hem på en Söndag, och för guds skull, nyktra inte till på vägen...

Inga kommentarer: