torsdag 19 februari 2009

På jobbet

Igår jobbade jag på en väldigt trevlig klubb här i Paris. Följande saker hände:

- Vakterna ignorerade ett av sällskapen jag hade listat. När jag gick ut för att fixa det frågade vakten vem jag var, då bad jag honom titta på framsidan av listorna (där arrangörernas namn brukar stå) och så introducerade jag mig. Självklart är vakten fransk och kan inte svälja sin stolthet, så jag får helt enkelt hämta hans chef. Han fick en utskällning. Och nu kommer det bästa... HAN SLÄPPTE ÄNDÅ INTE IN DOM.

- Två av mina kompisar blev utslängda för att dom tog kokain. Men de hade faktiskt inte tagit kokain. Och det är en intressant policy då klubben har ett backstage/V.I.P. rum på övervåningen mer eller mindre enbart för drogbruk, med stort badkar och allt, speglar på borden och massa annat liknande. Jag bad vakten förklara sig (samma vakt) och han sa att han såg det med egna ögon. Skitsnack. Kallar på chefen igen. Han får en utskällning. Och gör ingen skillnad.

- Någon stal en av våra spritflaskor. När vi jobbar får vi alltid en massa dricka. Någon stal en halvfull flaska vodka från oss. Vem tror du alla skyller på? Jo mig!
"Jesper drack du upp flaskan"... Ja jag svepte en halvpava vodka?!?!... vi fick en ny, så det var lugnt, men hur vågar man ta en flaska vodka från folk som jobbar? Intressant.

... Jag överväger att sluta jobba med fransmän, för all framtid.

Inga kommentarer: