onsdag 29 oktober 2008

Hälsan

Jag blev inlagd på sjukhuset i somras i ett par dagar p.g.a. att min mage strejkade.

Det var troligen en kombination av massa olika saker. För mycket jobb, för mycket stress, för lite träning (ingen), för lite sömn, för dålig mat (kolhydratfobi), för mycket alkohol och för lite sömn.
Alltså, jag blev inte utbränd utan min mage slog ut mig först.

Jag kom just hem till Paris efter en helg i Berlin. Och det bör nämnas att jag skötte mig riktigt fint där. Inget tungt festande alls, bara en liten barrunda näst sista kvällen.

Jag mötte upp en tjej jag träffade ett tag, hennes kompis och tog även med mig min kompis, en duktig DJ från Stockholm.

Vi drack ett par shots och ett par öl och snackade skit och hade det trevligt på Berlins troligen ohippaste bar alla kategorier inräknade.

Men dagen efter åt jag ostron och kinesisk mat, och fick en repris av ett scenario som utspelade sig en vecka efter det jag lades in för.
En vecka efter att jag hade fått problem första gången i somras åt jag och familjen middag på Sturehof. En middag som jag fick uppleva två gånger samma kväll.

Den här gången (alltså häromdagen) fick jag uppleva min lyxlunch två gånger, dessutom utspelade sig hela scenen inne på ett lyxvaruhus i Berlin.
Kaskadkräkas på en public toilet. Har sällan varit så förnedrad.

Nu, två dagar senare åt jag kinesisk takeaway till middag. Jag borde egentligen bara äta buljong och stärkande smoothies (utan citrusfrukter och annat kul). Nope. Inte det.

Jag känner kallsvettningarna komma nu, jag måste sluta jävlas med magen.
Det blir nog chipchop-chicken till middag en gång till ikväll, fast tvärtom.

Inga kommentarer: