tisdag 7 oktober 2008

Ny tid, ny strid, en modevecka mindre

Den här veckan har varit ett helvete, men den var betydligt lugnare än förra säsongen, det måste bero på det ekonomiska klimatet.

Fria barer, miljoner fester, avslutningsfest på Regine's för Opening Ceremony (från NYC), och en miljard middagar, luncher, mässor och jobbigheter.

Den sista middagen innehöll många oväntade små scenarion. En holländsk designer utan verklighetsförankring, en "blast from the past", en välkänd DJ, en up & coming sångerska och valda delar av Paris trevligaste på Palais de Tokyo.

The blast from the past var en kille jag och min vän lärde känna förra modeveckan, närmare bestämt på Jeremy Scott's efterfest. Han var då student på Central Saint Martins och nu så jobbade han på Lanvin.
Han sa att han inte skulle ut men att jag var mer än välkommen att hålla honom sällskap eftersom han skulle åka hem till sitt hemland dagen efter.
Jag avböjde artigt och gick istället ut och festade med en väldigt duktig make-up artist.

Idag var det sista jobbdagen och min middag hemma tillsammans med en god vän från Stockholm bestod av sushi och en hel del vin.

Imorgon får jag äntligen en STOR leverans med möbler, ska bli helt underbart. Sen ska jag ut och festa och fira en väns födelsedag. Ser fram emot att sova i en riktig säng imorgon natt, eller kanske i övermorgon.

Och snälla Joan, inte behöver du skriva om vilka du ligger med, det känns lite grovt, men du är fortfarande vacker och fantastisk.

Inga kommentarer: